Muuttoilmoitus

Muuttoilmoitus

Kun muutatte huoneistoon tehkää mielellään jo viikkoa etukäteen muuttoilmoitukset.

Muuttoilmoitus maistraatille ja postiin

Maistraatille muuttoilmoitus on tehtävä lakisääteisesti viikon kuluessa muutosta. Myös tilapäisestä asumisesta joka kestää yli kolme kuukautta. Lyhyemmästä tilapäisestä asumisesta voi tehdä muuttoilmoituksen postiin viikkoa ennen muuttoa, jolloin varmistatte postin tulon oikein.

Muuttoilmoituksella tietonne päivittyvät valtakunnalliseen väestötietojärjestelmään. Muuttoilmoitukset voi tehdä joko puhelimitse Postin asiakaspalvelussa 0200 71000 (mpm/pvm) ma-pe 8-20 ja la 9-14., netissä www.muuttoilmoitus.fi tai paperilomakkeella, joka palautetaan joko Postiin tai maistraattiin. Lisätietoja saat maistraatista tai Postista.

Muuttoilmoitus huoltoyhtiölle/isännöitsijälle

Viranomaisille tai Postille tehtävä muuttoilmoitus ei valitettavasti välity millään tavalla taloyhtiölle. Tämän johdosta on erittäin tärkeää, että muuttoilmoitus tehdään myös huoltoyhtiölle ja / tai isännöitsijälle sekä taloon muuttaessasi että poismuuton yhteydessä. Muuttoilmoituksen tekeminen on tärkeää, jotta huoltoyhtiö voi mm. laittaa nimenne ovisummereihin, rapputauluihin ja huoneisto-oviin, pystyy avaamaan teille oven, mikäli avain on jäänyt sisälle, ja mm. antamaan Kelan AT 2 lomakkeen asumistukea varten.

Osakkeenomistajien on myös hyvä pitää yhteystiedot ajan tasalla, jotta saa käyttöönsä lähetettävät tiedotteet ja kokouskutsu- yms. postin.

Lähtöilmoituksella katkaiset käyttökorvausten, vesimaksujen ja autopaikkamaksujen laskutuksen.

Valmiin pohjan taloyhtiölle tehtävän ilmoitusten tekemiseen löydät alta.

Muutto- saapumis- ja lähtöilmoitus

Muuttajan / ilmoittajan tiedot

Mistä muutetaan

Mihin muutetaan

 

Tietosuojasta

  • Nämä tiedot lisätään taloyhtiön osoiterekisteriin, jota säilytetään vain taloyhtiön toiminnan vaatimiin tarkoituksiin (avaimet, vastike- ja käyttö- korvauslaskutus, kokouskutsut, asukasinfot ja vastaavat )
  • Isännöitsijä vastaa käsittelyn asianmukaisuudesta